2012年2月18日 星期六

一生追隨的決定 Write as if no one reads

最近看的靈修書是微聲的震撼原著英文版The Power of a Whisper。
我覺得這本書是源於神回應的禱告,不是我的,但是是另一位弟兄姊妹的。
因為我與她重逢不久,也知道她是主內的弟兄姊妹,她就與我談聽到神的聲音的事,也問我在這方面的想法、經歷和意見。 
我就我所知、所面對、所瞭解的告訴她。其實也是很正統全面的回答了吧。但是仍然未能打進她的心底。我想我沒有擊中她的真正的疑問。
後來在信仰上,我與她漸漸疏離了,我也有不好就是因為在與家人的人際關係上做得不好而她以過來人的身份安慰我時我覺得很難受像我的分數比她低。另一方面我也覺得屢次邀請她返教會(因她停了返教會)未果很氣餒。
看本書的時候,書的內容很多都知,但不都懂。很感恩神給我在堅浸受到很好的屬靈教導。
希望我繼續看的時候,聽,也行出神的指示。也懂得,如果再有機會的,與弟兄姊妹分享如何聽到神的聲音。
Shhh~ Listen.
I read the book The Power of a Whisper (Hearing God. Having the guts to respond.)
I cry at time when reading. Examples when people hear God. When a long time church-goer converted. I thought, a church-goer must be have converted? But no, but now, I see the beauty here.
Let me continue with the reading.
I am going to pass it on one day. The book, the encouragement, the truth that this book tells us about God, and where all these promises God made could be found in the Bible, the book of life.

沒有留言:

張貼留言