2011年10月31日 星期一

直覺、記憶與模糊邏輯 Intuition, memory and fuzzy logic

昨天前往深圳飲宴。但是沒有記得地址。有些印象,如何前往。很早到,於是有很多時間給我猜或曰回憶該下車的車站,我站在售票機前考慮良久。我記得是一個三個字的站名。最後還是決定,若記錯了,就不出席吧。反正因為思考也不能求證我是記錯還是記得。只有實際前往才能肯定。到站後,果然是對的。而移步換景我感到彷如身在又一城。都是香港熟見的店舖。突然眼前一亮,一個有流水噴泉的小小廣場出現在我的面前,在香港哪會如此慷慨地給予公共空間,雖然這個休憩點也不是寬廣的空間。因為還早,我在大石級上坐下來。有點像小學學校內的大石級和小石級。這是我再一次靈修的時間。我將上午的靈修材料重做一次。又有點時間閉目養神/真的睡著了。最後,天黑了,燈亮了,黃昏使我稍有涼意,也是時候前往友人的婚宴場地了。我把有用沒有但很重的東西丟棄,就是喜歡丟東西,然後,收拾留下來的物品,起行吧﹗
I rely on fading memory to complete my intuition of a friend’s wedding venue in Shenzhen. I had a new experience. Now I realized that I would not like adventure with others, because I am so much afraid of leading others the wrong way. I feel that I am a different person when I am along, when I am with a small group of one to five friend(s) or when I am with a large group of friends. At the large stone steps, a new place but reminds me the childhood memory of playground in my primary school, I had spiritual reflection same as the one in the morning. I stayed at the little plaza for packing and unpacking my heart and mind as well as my bag. When it was a bit chilly, I moved on to the wedding venue.

沒有留言:

張貼留言