2011年9月28日 星期三

言行一致 Speak in action and act your saying


繼續誤會一位友人。然後自己也不自覺。又不自覺地批評和投訴。不過,太多假設是不好的。例如他問的,假設你感覺到有人喜歡你,你會否不喜歡他不主動?
點呀?我點感覺到呀?
不過我說,最憎喜歡我的人講俾全世界人知之後得我唔知。

呀,可能是其他人。所以不是我,按上述我的建議就不要告訴我她是誰。對不起不是我。

我想了好一段時間,我有沒有想這位友人喜歡我。
我擔心是我的問題。


繼續學習放下。

人子,在想,有誰會明白我呢?值得明白嗎?或者是我的期望過高了。
Choosing God's Best,開始時總是痛苦的,想起自己這麼輕率地與別人分享談天,但每次看到後段,卻總在想:後段這麼快?那麼這另一半往哪裡找? 
真愛的等待,又是一個為其他人喜悅的過程。好像其他人經歷了應許,就行了。我是不要緊的,我沒有也不要緊。

是時候確認自己放下了。 
(本篇網誌中英文所述友人不是同一人。)
I think of trust. I think of on the surface and inside. I think of letting go. I think of not thinking too much.
Today my friend advised me that I should not linger on the issue. It is easily letting others feel I am very micro minor minded. They would not like the other half to be like this.
I said, and that's good, and then I would be SURE that I would have no other half.
He said, well, but you do want to have one.
I think of, whether I want to have one or want to have none.
I am also not consistent in keep saying that I want to get a boyfriend but at the same time keep acting to expel guys to like me as a potential other half.
That makes a tie.
(N.B. different friends are mentioned in this post as in Chinese and English parts.)

沒有留言:

張貼留言