2013年9月11日 星期三

20130911 債和權 debt or privilege

昨天聽到電視廣告,說到債台高築仍受到漂亮的物品吸引只好借錢,我會對號入座,特別是覺得我有很多應做的事,放著不做,但仍看到漂亮吸引的活動,唉,但其實我應做的事,不一定花很多時間,也不是很難,而且有些其實我一直都很想做。
時間的債?這樣的角度,錯左。朋友約我是善意的,而不是壓力吧。
昨天朋友說起,分類不分類vs熟唔熟的問題。
究竟要幾耐才可以friend左,成為熟絡的朋友?
算吧,打發時間的談天。今天想到記錄是少於半年就成為了(暫時都會是一生的)朋友(保持聯絡no matter隔多疏的interval)既。
最後,有關欠債,最大的債是否福音的債?
Thanks God for so many friends. Not counselor. Not counselling targets. But friends. (Saying this is because, a counselor a little elder friend once told me that I should not expects others be nice or skillful as well-skilled. People can be good-hearted with various styles. 其實我也不知怎樣才可以當別人的好朋友。Hopefully I am to some, of course I am to some. I am sure.)

沒有留言:

張貼留言