2011年5月5日 星期四

熊貓眼出沒注意 (Warning: Panda Eyes Zone)

在教會認識的友人未加入小組,邀請她加入我的小組,然而她不太想加入小組,因為她不想認識太多人。 
如何才算是認識呢?如何才算是熟絡的朋友呢,像新加入的其中一位組員的友誼,有時會給我壓力,因大家的想法太不同了。昨天她說到,不知道某節日,會否影響小組的出席率呢?我還是照字面看,某節日不一定會影響小組的出席率呀。甚至就此問題研究一番。然而,原來她想估計當日的出席率。而再下來,當日出席率又會有甚麼影響嗎?無論出席率,所要做的侍奉可不仍然是一樣的嗎?然而我在糾纏這些問題之間的邏輯關係的時候,其實重點是,只是要給出估算出席率就能夠完成整件事了,其實沒有關係,又有甚麼關係呢? 
就我間或因友誼而受到壓力,一位友人問我,那麼你和她是朋友嗎? 
如果沒有相同的出沒地點,就只是接近永不聯絡的朋友,因為我很少約朋友出來的。 
I have such a packed schedule that I could hardly meet up friends other than due to common activities.
On the next day of Labor Day I met some friends for tea and then dinner due to ad hoc participating their activity. In the evening, a friend called to see whether I have enough rest on that day. I was almost feeling that I was checked and found that I was doing something wrong. I think my friend can find me too busy and not giving enough time for them. Or some.

沒有留言:

張貼留言