2011年5月12日 星期四

內在三圍 讀後感 Three Measurements of Spiritual Beauty - After thoughts

友人借給我看的書。 
因為我借給她的,她都飛快地看了。 
她借給我的,於是我也飛快地看。 
我看這本書,看的時候彷彿被作者施以諾醫生輕鬆寬大的胸襟感染了。而他自然不造作地將聖經的話或人物故事穿插,讓信仰貼近生活。 
友人說她找到一篇可以記得的就已經符合看書的要求。 
我想我喜歡的是蝸牛角上,我常常很介意很多事、情。有時提點那是蝸牛角上,有時又忘記了。另外有一篇讓我忍俊不禁,以一個現代流行用語來形容一位牧師連續三天的講道(詳見本書內容)。^_^還有「七分熟的散文」,我也印象深刻。 
友人給我的關心,實在太好了。又看到她很努力克服自己的困難,使我很得到激勵。 
I read this book quickly. It was long after I last read these encouraging short pieces.
The book was easy reading, and each reminder is like a gentle massage.
Receiving this book is encouraging, although sometimes I am too busy. 
Maybe in the end I might forget all contents of the 70 essays. I think the most "for me" one was "A Lot Of Things Are Worthwhile In A Life". It is what my soul reminds me and where it gets lost.
Let me open hands.

沒有留言:

張貼留言