2011年5月15日 星期日

安全網 Comfort zone

戀愛秘笈課程3戀愛自由行的第二課上,儘在找位將提問提出。但是我就是沒有勇氣,也不知道甚麼的表達方法最好。 
例如程老師問我們,大家對上一課的主題有沒有甚麼問題嗎?這樣我就找藉口,我想說的都不是回答這問題。但其實我的提問,是我其後想到我在愛情中應改善的地方,應該是與第一課訂立上課目標有點關係吧。 
希望第三課的時候,我會問啦。或者問了以後,可以釐清一項使我不自由的情況的問題。 
I keep my thoughts in my mouth, although I always think of it because I wanted to ask just at the right time, or I was afraid of embarrassment.
One thought of me prohibited freedom in love relationship, should be relevant to the course theme but not the theme of class 1. Therefore, I decided that it was not appropriate for me to ask the question at class 2 as recap of class 1, but, it turned out that after the class I thought I should have made it a try. Leave it for next class. The same old problem.

沒有留言:

張貼留言