2011年11月16日 星期三

時間表 Progamme plan

如果,由今天開始,多說一點感恩的事,我能做到嗎?昨天看了作死不離三兄弟。上星期六飲宴時說起,鄰座的素瑛未看,我們稍約了本周三看,周一,我才發覺都不行,只有周二下課後,正在苦惱如何安排,因擔心過遲的時間不適合朋友看。我想,無論如何也要周二看好了,原想在午飯時間舟車勞頓前往買票,但因上述的擔心及有同事突然加入與我吃飯而我不好意思要她陪我走那麼遠,作罷。當天下午素瑛說周三沒有空,或許改下周。另一邊廂,電影會發起看這套、那些年,我們一起追的女孩或奪命金。但還未確定。後來終於周二上午確定當晚可以看,更由朋友為我買票。所以實在很感恩計劃得以完成,也補足我不太方便買票的不足。很感恩神的恩典。最近我常常將從友人得來的祝福轉化成對神的感恩。彷彿看到神透過他們如何照料我,如何向我施恩。有些擔心這樣沒有將友人看成他們的優點和好心?不過看更遠後,也更少個人化,所以不那麼上心。
If start from today I speak thanksgiving, can I make it? Yesterday I watched ‘3 Idiots’. Last Saturday I was about to watch it with Suwan this Wednesday (today), but it turned out that both of us are not free. I could see it yesterday only, after class, and I almost think I am weird that how I could see movies alone? Matching the seeing time with friends seems troublesome. I’d rather see it by myself because I have no confidence that my friend would suit those timeslots, and I gradually believe that I am to have the gift of alone, because I am totally fine with going to all sort of these entertainments by myself. But I think sometimes I should at least try to ask whether they are fine with the timeslot. Even if I suggest something not suitable to them it is fine. They will decide whether suitable or not by themselves. However, I am so thankful that at last another saw it with me, because the result was that I did not need to go for buying the tickets and that save so much time (for me). It is economies of scale.

沒有留言:

張貼留言