2011年3月24日 星期四

平凡的麻煩 The ordinary trouble

日前看重回凡間的凡人一劇,上次看時的記憶只剩下一點點,所以真的同重新看一樣。  
在重回凡間的凡人裡,最令我驚心的是開首主角到深圳,其他人找他只能連到電話留言。是的,我既常常讓人只接上我的電話留言,我自己卻又最討厭打電話給別人時接到留言信箱。這是一般的問題。 
另外一幕甚麼應該記得,甚麼不應該記得,讓我很慚愧,因為我好像不應該預計我的朋友記得甚麼不記得甚麼?所以有些擔心說錯話了,在我的敘述一些我的觀察中。這是特定的問題。 
其實我真的常常在想甚麼是愛情,但是真的十分不適合進入愛情;借用枕邊冇情人的一句情話,「你的生活真是一團糟。」 
一向以來,就是我一邊在潛意識中不自覺地認識新朋友擴大生活圈子增加待辦事項,但是卻期望,如果可以選擇是否會過不用選擇的生活,只是與一兩個值得信任的朋友參加一兩項喜歡的活動,就好了呢? 
I watched An Ordinary Man, the performance.
The most stunning was the Shenzhen trip and the voice mailbox, at the start.
At the scene of what should be remembered and what should be forgotten by a man, I was freezed. I hoped my observation description was not out of mind.
At my leisure time I really think about the distance of me and the next love relationship, but I cannot imagine it; take the love word in No String Attached, 'Your life is a mess.'
My unintentional subconscious solution was to add to my to do list but the last one was to choose a life without choice and I just repeat the one to two beloved activities with one to two trustful friends.

沒有留言:

張貼留言