2011年3月9日 星期三

卡住 Card resident in my wallet

友人說她要將焦點對準神,我看到歌羅西書三章23-24節的金句卡時立刻想起要給她。這是環球領袖高峰會金句卡系列的一張。
給她時,她說已經有了,但我說,你沒有放在身邊啊。
隔天我們同隊前往短宣,在我分享的一件事,她觀察到我要以神為中心而歌羅西書三章23-24節也是我所需要的,所以就將金句卡回贈給我,因為她家裡有這金句卡。
我的錢包原放了箴言三章5-6節金句卡,於是我就將下一張疊放其前面。
但錢包的空間有限,即使前後相疊,還看不到後面的一張。
今天我細看時,覺得現時保持在箴言三章5-6節會安心些。但願這不是我的任性、或自作聰明。
你要專心仰賴耶和華,不可倚靠自己的聰明,
在你一切所行的事上,都要認定他,他必指引你的路。
箴言三章5-6節


My friend is focusing on God. I see a line Colossians 3:23-24 good for her on a bookmark.
But she has the bookmark, so she'd rather let me keep it myself.
On the way in short missionary, she observed that I should keep God at the centre and this verse is also in my need.
Thus she returned the bookmark to me, given that she already has it at home.
My wallet has the previous verse, and it can hold two verses one after the other.
Today I look carefully and I felt that the previous one Proverb 3:5-6 would be more comfortable there. I hope it was not my self-will or cleverness.
Trust in the LORD with all your heart
and lean not on your own understanding;
in all your ways submit to him,
and he will make your paths straight.
Proverbs 3:5-6

沒有留言:

張貼留言