2011年3月16日 星期三

遠行 Seat in the darkness for sleeping or prayer

上星期五,鄰座預備主日的聖詩,是「主領我何往必去」。 
原來我的教會都是唱這首聖詩。 

不過看來我沒有。例如我想讀神學,都是我想而已。但是各學院的門不是都在開嗎?只是我沒有付諸行動,而依靠一些沒有根據的隨機事件,例如失業等,作是否報讀的條件是錯的。 
不過我都承認真的沒有呼召。然而我都會等候和尋找讀適合我的進修。 
還有甚麼地方我要去或者不去的嗎? 
其實神已經對我很好的了,很多我想的事情都發生了,而那些我想卻又沒有發生的際遇,我發現我都不是那麼想。 
接下來,我會逃往他施。然後,可能會睡在漆黑的船艙,然後,可能會在同樣漆黑的魚腹禁食禱告。 
那麼我就會乖乖回教會的小組了。 
後記:星期五又要唱? 

Last Friday, my neighbor seat prepares the hymn of "Wherever He Leads I'll Go".
Incidentally my church also sings this song in the services.

But I don't think I am walking it. Say I want to study about God and can I see the Bible colleges all around? Just I do not put into action but just rely on random things such as the interruption of work. This is wrong for me to make it a condition of learning about God.
However, I admit that there is no calling for me, but I shall wait and seek further study about God as appropriate.
Anywhere that I must go or must not go?
I am satisfied in God that a lot that I like has happened or else I found out that those are not what I like so much.
The next place I go is Spain, and then maybe I sleep in the dark cabin in the ship, and then I might turn up for prayer with fasting.
And then when I get out of the darkness I will be willing to go to cell.
p.s. This song will appear again on Friday!

沒有留言:

張貼留言