2013年6月28日 星期五

20130628 烏雲背後的幸福線 Renovation

今天,思考的是,既然我的生活「理應」多采多姿,為什麼不把握所有快樂的元素,而堅持要先理清那些積壓著的難過困惑和愈走愈遠的流逝。
今天晚上若不是前往聽結他,可能會走去了唱卡啦OK,究竟我應承過誰呢?
例如如果我去了唱K遊樂,又覺得這不是我的優選,那麼就沒有好好把握快樂的元素了吧。
不過今天很早起,希望待會兒不會睡著吧。
今天日記的題目來自一套電影的內地片名。這又是從聽收音機的影評,數月前,我重新追聽的網上電台節目。照例略過新聞。當新聞都變成舊聞,但對現在的我仍有幫助的可能是我不曾留心而到今於我仍是新知。
昨天有點像周五,而今天,真的是周五,期待每周約定的週報。
追聽的,是三個月前的事,這麼古舊的事,有沒有可以好好珍惜的今天,而優先聽聽看看今時今刻的時鮮。
於是,重新調校我的行動,與我的心和意志對齊。而不是將舊的情感和殘留的夢想當成現在所追求的目標。
呀,香港的片名是:失戀自作業。
I have been looking forward to vacate my daily agenda for accommodating my yet to discover calling and life passion. Sometimes I feel so sorry to tell my friends about it as my life is known to be valuable, and it seems colourful, and my worries could burden the time or make myself turn to an unpopular person. What's more important is that it might cloud the blessings that surround me and the great precious gift that I have received but still to the deepest inner core or anchor.
I think I can best offer life is my smile, and I would pray that it becomes one with substance. ^_^ to the good of myself and the less burden to the society.

沒有留言:

張貼留言