2012年4月6日 星期五

價值和值得 Price and value

一日完成,親愛的公主。之前期待已久的書本,因為其排版太可愛,很吸引。
上周到今周,與信任的主內姊妹說了一下我的背景,過去的經歷。又再與朋友和主內弟兄姊妹說了,我說的時候,很想解釋過去我的錯是為甚麼形成,我的好又是如何得來。好像一一相連的原因,但當說完之後,我發現這些我的家庭背景、我的歷史、也可以不是用來定義的我。 
首先,甚麼是重要的,是現在與將來。
另外,原來我最介意的是,如本書的副題,「妳是值得被珍惜的﹗」
看這本書,使我思考我的牧養模式,因為我還是想推行讓小組組員成長的項目,但是原來過程有趣也很重要﹗
書中所講的愛情觀,我也差不多都懂了,但想不到,看看還是很高興,也許就是因為活潑的寫法,還有,作者以充滿愛心的說法寫出來,雖然這樣的關心令人覺得有點不可思議,但是這是我十分十分受的,我還是想,在聖經中找找這些肯定,讓我與神的關係,都在吧。 
http://www.youtube.com/watch?v=5C7sRpya3gQ
http://www.swaibaba.asia/

Thank you very much Ella, after reading the book Dear Princess, lent it to me.
I think it is a great reading, as a recap and reminder and more, to feel and imagine the love from God my Father in Heaven.
The positive energy in the book helps me to pick up the motivation to life.
I am so much blessed to know God, but I find there is still a distance from Him. In the process of my hard work and struggle, I was almost to give up. I want to start everything again. Although not that if I leave everything I can gain back myself, but I just find that I "push myself", does not work. I just "too nervous" to be relaxed.

沒有留言:

張貼留言