2011年6月1日 星期三

非言語溝通 Non verbal communication

很難想像我這麼久也沒有寫網誌。 
今天母親脫牙,回家後原以筆代話向我說述她近期的忙碌。 
但最終還是忍不到不責罵我,所以牙痛都要說話。 
因我答錯了她問我弟弟明晚何時回來,我答了我回來的時間。 
我也忍不到不以非言語溝通,所以寫網誌。 
I cannot imagine that I haven't written blog for such a long time.
Today mom removed a tooth and she communicated with me in pen and paper. I thought, it is nice, that she won't repeat it now written down.
However, after some time she wants to scold me. She couldn't wait to scold me on paper.
I want to write my thoughts on record and write blog, another non verbal communication.

沒有留言:

張貼留言