2011年4月14日 星期四

看不見的電影和不看不可的話劇 The invisible movie and the irresistible drama

安安說會看隱婚男女電影,沒有找我看。我看了看簡介,使我的心情有些低落。 
我還是會看,但是找人陪我看時只問了一位,沒有興趣看,於是,也沒有再問其他人了。而安安看的時間我不在港,所以,我看在我會在港的時間看吧。 
安安問我有沒有時間及興趣看我的快樂時代。答說真的沒有太大興趣,她與友人看的時間我沒有空,然而我還是看吧。她給我預訂劇的票後,告訴我,這是難得一套她看得落淚的劇,所以現在重演的時候她再看。好吧,為了感情看也好。
至於我看會落淚的劇,鎖定香港式離婚,密切留意會否重演。然而,其實,幾天前看聖瑪利書院出品話劇潘朵拉的盒子,我就有落淚了。 
Ann said she would see the movie Mr. & Mrs. Single. I went after her to see it.
Ann asked me whether I will see Age of Aquarius. I hesitated but finally went after her to see it in the afternoon before she would see it at night on the same day. Her promotion after my decision, is that she cried. See it for the sake of supporting her (but not to say it so that no pressure) is still worthwhile.
I cried, if and only if the Truth of Lying. I look forward seeing its re-run. But I really cried, even in PanDora of Marian. I am compassionate in these.

沒有留言:

張貼留言